Možnosti přerušení nebo omezení dodávky pitné vody a odvádění odpadních vod

Společnost DISTEP a.s. je oprávněna v souladu s § 9 odst. 6 Zákona přerušit nebo omezit dodávku vody a odvádění odpadních vod v těchto případech:

  1. při provádění plánovaných oprav, udržovacích a revizních pracích,
  2. nevyhovuje-li zařízení odběratele technickým požadavkům tak, že jakost nebo tlak vody ve vodovodu může ohrozit zdraví a bezpečnost osob a způsobit škodu na majetku,
  3. neumožní-li odběratel provozovateli, po jeho opakované výzvě, přístup k vodoměru, přípojce nebo zařízení vnitřního vodovodu nebo kanalizace za podmínek uvedených ve smlouvě uzavřené podle § 8 odst. 6,
  4. bylo-li zjištěno neoprávněné připojení vodovodní přípojky nebo kanalizační přípojky,
  5. neodstraní-li odběratel závady na vodovodní nebo kanalizační přípojce, nebo na vnitřním vodovodu, nebo vnitřní kanalizaci, zjištěné provozovatelem ve lhůtě jím stanovené, která nesmí být kratší než 3 dny,
  6. při prokázání neoprávněného odběru vody, nebo neoprávněného vypouštění odpadních vod, (§ 10 Zákona – před vodoměrem, bez uzavřené písemné smlouvy o dodávce vody nebo v rozporu s ní, přes vodoměr, který v důsledku zásahu odběratele odběr nezaznamenává nebo zaznamenává odběr menší, než je odběr skutečný, nebo přes vodoměr, který odběratel nedostatečně ochránil před poškozením.
  7. v případě prodlení odběratele s placením podle sjednaného způsobu úhrady vodného nebo stočného po dobu delší než 30 dnů.

Náhradní zásobování pitnou vodou nebo náhradní odvádění odpadních vod je zajišťováno v mezích technických možností a místních podmínek vlastní nebo zajištěnou cisternou nebo pomocí pítka z výměníkové stanice. Zákazníci postižených oblastí jsou o těchto způsobech informování formou SMS (ti, kteří mají aktivovanou tuto službu) nebo na webových stránkách společnosti.

Jak postupovat při vyřízení požadavku pro obnovení dodávky vody?

  1. Zákazník se musí dostavit do sídla naší společnosti na obchodní oddělení.
  2. Obchodní oddělení posoudí stávající situaci odběrného místa a prověří platnost smluvního vztahu.
  3. Po pominutí důvodů přerušení dodávky vody, uzavření předmětné smlouvy a zaplacení poplatku za obnovení dodávky vody vydá pracovník požadavek k obnovení dodávky vody.  Dodávka vody bude odběrateli obnovena v nejbližším možném termínu.

Bez uzavřené platné smlouvy o dodávce vody a o odvádění odpadních vod nemůže být zákazníkovi služba dodávky pitné vody nebo odvodu odpadní vody obnovena!

Jestliže bude obnovení dodávky spojeno s dalšími nezbytnými činnostmi, bude po odběrateli požadována i úhrada těchto nákladů v souladu s platným ceníkem společnosti DISTEP a.s.